A look at the basics of playwriting in raising the national identity of children in Islamic Iran
پژوهش حاضر تحت عنوان نگاهی بر مبانی نمایشنامه نویسی می باشد که در راستای اهداف مشخص در جامعه اسلامی، با عنوان بالابردن هویت ملی کودک ایران اسلامی به رشته تحریر در آمده است. با توجه میزان علاقه دانش آموزان به هنر نمایش و تاثیر این هنر بی بدیل در شناسایی و تقویت هویت ملی مذهبی ایران اسلامی برآن شدیم تا تحقیق و بررسی ای در زمینه اهمیت و جایگاه این موضوع در آموزش و پرورش با هدف ایجاد یا تقویت روحیه، مرام و مسلک پهلوانی و جوانمردی و... صورت پذیرد. از آنجا که کودکان تحت تاثیر فعالیت های هنری واکنش های مثبتی از خود نشان می دهند بنابراین نگارندگان این پژوهش را بر آن داشت تا با برقراری ارتباط میان خود و کودک و تبدیل داستان هایی که در کتابخانه های مدارس در قالب قصص قرآنی نیز وجود دارد با آموزش های از پیش تعیین شده آنها را جهت نوشتن یک نمایشنامه ای بس کوتاه ترغیب نمایند. در هر مدرسه تعدادی هنرمند دست به قلم وجود خواهد داشت که جهت ارائه متون درسی خود نیازی به جستجو اینترنتی نداشته و می توانند از متن های نوشته شده توسط خودشان آنها را اجرا نموده و در نهایت لذت، شور و اشتیاق خاص در محیط مدرسه و تحت نظارت اولیاء مدرسه و آموزگارشان به تحصیل و اجرای فعالیت هنری خود بپردازند. در همین راستا کودک آموزش می بیند که در جامعه اسلامی و با استفاده از کتب دینی و مذهبی و همچنین مشورت با هم نوعان و هم سالان نمایشنامه هایی را بنویسد که قابلیت اجرایی دارند و حتی تا مراحل مختلف از جمله مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین سطوح بالاتر راه یابند. در نظام آموزش و پرورش تمامی تلاشها برای کودکان و با کودکان صورت می پذیرد بنابراین برای رسیدن به اهداف دراز مدت و متعالی همانند هویت ایرانی اسلامی و تقویت و ایجاد خلاقیت بیشتر و با توجه به نسل پویا و جدید باید از روشهای نوین مشارکتی و جذاب مانند هنر نمایش و ادبیات نمایشی و تبیین و تخصیص داستان های ادبیات کهن فارسی در کتب درسی برای سالم ماندن و دور از هرگونه تحریف هویت های ایرانی اسلامی استفاده کنیم.
The present research is titled as a look at the basics of playwriting, which was written in line with specific goals in the Islamic society, under the title of raising the national identity of children of Islamic Iran. Considering the level of students' interest in performing arts and the impact of this unique art in identifying and strengthening the national religious identity of Islamic Iran, we decided to conduct a research on the importance and place of this issue in education with the aim of creating or strengthening morale And the profession of chivalry and chivalry, etc. will take place. Since children show positive reactions under the influence of artistic activities, so the authors of this study were motivated to establish a relationship between themselves and the child and transform the stories that exist in school libraries in the form of Quranic stories with The pre-determined instructions encourage them to write a very short play. In every school, there will be a number of artists who don't need to search the internet to present their textbooks and can perform them from the texts written by themselves, and in the end, there will be a special pleasure, passion and enthusiasm in the school environment and under The supervision of school parents and their teachers to study and perform their artistic activities. In this regard, the child is taught to write plays in the Islamic society, using religious and religious books, as well as consulting with peers and peers, that can be performed, and even up to different stages, including cultural and artistic competitions, as well as levels rise higher In the education system, all efforts are made for children and with children, therefore, in order to achieve long-term and lofty goals such as Islamic Iranian identity and strengthening and creating more creativity, and considering the dynamic and new generation, new participatory and attractive methods such as We should use the art of drama and dramatic literature and the explanation and allocation of ancient Persian literature stories in textbooks to stay healthy and away from any distortion of Islamic Iranian identities.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1